Prasmes būt labam līderim

lideris

Būt par līderi, ir grūts un atbildīgs darbs. Nemainīgās izmaiņas notiek ik uz soļa, un līderim ir jāmāk tās efektīvi risināt. Līderim ir jāattīsta un jāuzlabo darba spējas, jāveic darbinieku progress un motivācija. Lai gūtu lielus panākumus savā karjerā, šādas vadības prasmes ir ļoti nepieciešamas. Ja vēlies kļūt par līderi un uzlabot savas līdzšinējās prasmes, tad iesaku izlasīt un pārdomāt, ko tu varētu darīt, lai centieni attaisnotos pozitīvi.

1) Izmaini savu domāšanu. Ja tu nebūsi gatavs mainīties, tad paliksi savā rutīnā uz mūžu. Ir jābūt labam paraugam visiem darbiniekiem un jādomā tikai par nākotni. Nedrīkst atgriezies pagātnē, jo tāpat to vairs nevar izmainīt. Līderim ir jāievieš darba procesā inovatīvi jaunumi un idejas. Ja darbā būs pārmaiņas, tad veiksme sekos tām. Tikai patiešām īsti līderi spēj pieņemt savas kļūdas, un saprast, ka kaut kas ir jāmaina esošajā kārtībā.

2) Koncentrējies uz labām attiecībām. Labām attiecībām ir jābūt tavā un darbinieku starpā, tavā un sadarbības partneru starpā, darbinieku savā starpā. Harmoniska darba vieta rada patīkamu strādāšanu un var sasniegt lielus ražošanas apjomus. Gudrs uzņēmējs reiz teicis, ka sākumā ir jāparūpējas par saviem darbiniekiem, un, ja viņi jutīsies labi, tad arī pret klientiem izturēsies labi. Cilvēkiem apkārt tev ir : jāpazīst tevi; jārada simpātijas tevī kā līderī; jāuzticas tev. Darbā ļoti lielu lomu spēlē uzticība. Darbiniekiem ir jāzina, ka savam līderim var uzticēties. Tās pat var nebūt ar darbu saistītas lietas, bet, ja reiz esi draugs un paraugs visiem, tad arī personīgās problēmas vari uzklausīt. Darbiniekiem ir jājūtas tavā uzņēmumā kā lielā ģimenē.

3) Iemācies strādāt gudrāk, nevis grūtāk. Koncentrējies uz savu darba mērķi un iemācies, kā vajadzīgo rezultātu sasniegt vieglā, bet ne paviršā ceļā. Iespējams, ir jāmaina savs ierastais darba režīms, jāpielieto citādāki paņēmieni. Ir jābūt kādai iespējai paveikt to pašu darbu, bet mazākā laika posmā – ir tikai nedaudz jāpadomā.

4) Komunicē un uzklausi. Arī darbiniekiem var būt spīdošas idejas. Jo tieši viņi ir tie cilvēki, kuri visbiežāk sastopas ar klientiem, vai piedalās tieši ražošanas procesā. No malas dažreiz ir grūtāk pamanīt, nekā darot to pašam. Komunikācija ir vislabākais ierocis uz draudzību un labām darba attiecībām. Esi redzams un visiem pieejams, nesēdi visu dienu birojā, kur nedrīkst ieiet neviens darbinieks. Tavai komunikācijai ir jābūt pozitīvai, lai darbinieki redz, ka no tevis nav jābaidās un jāstāsta par problēmām. Tāpat tev ir jānovērtē, ka kāds cenšas uzlabot uzņēmuma darbību, un, uzklausot ideju, vai nu to ievies, vai iekļauj diskusiju tēmā kā vienu no punktiem.

5) Koncentrējies uz panākumiem. Vienmēr esi pozitīvs un neiespringsti ilgā depresijā, ja kaut kas ir neizdevies. Uzreiz ir jāsāk domāt, kas tieši nogāja greizi un kā to uzlabot. Pozitīva domāšana vairo panākumus. Tu vari paveikt daudz vairāk, ja cieši koncentrēsies tikai uz iegūstamiem panākumiem, nevis uz to, kas darba gaitā varētu nesanākt.

6) Izskaties kā līderis. Tas, kā tu esi apģērbies, rada par tevi iespaidu – pozitīvu vai negatīvu, atkarīgs no tevis paša. Ja ieiesi birojā uzvalkā un kaklasaitē, visi sapratīs, ka esi svarīga biznesa persona, bet, ja atnāksi uz darbu beisbola cepurē un T-kreklā, visi drīzāk tevi pielīdzinās picu piegādātājam. Ja vēlies vadīt, tev ir jārāda labs piemērs arī savā ģērbšanās stilā.

Scroll to Top